Consiliul Naţional al IMM-urilor din România a lansat “Carta Albă a IMM-urilor din România 2020”

0

În data de 16 decembrie 2020 a avut loc lansarea lucrării “Carta Albă a IMM-urilor din România 2020”, ediţia nr. 18, realizată de Consiliul Naţional al IMM-urilor din România (CNIPMMR) în parteneriat cu Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri.
La nivel regional, evenimentul a fost marcat de o conferința de presă susținută de CNIPMMR – filiala Arad, reprezentat de Mihaela Breaz – președinte CNIPMMR – filiala Arad și Mircea Purcaru – președinte al Federaţiei Regionale a IMM –urilor – regiunea Vest. Conferinta de presa a avut doua parti, prima parte s-a axat pe prezentarea lucrării “Carta Albă a IMM-urilor din România 2020”.
“Carta Albă a IMM-urilor din România 2020” reprezintă cea mai aprofundată analiză a sectorului IMM din România și prezintă situația de ansamblu a mediului de afaceri în anul 2020, impactul COVID, dificultățile cu care se confruntă IMM-urile, nevoile și sursele lor de finanțare, modalitatea în care inovează, intenția de accesare de fonduri nerambursabile sau criteriile de care țin cont în alegerea partenerului de business, constituind baza pentru propuneri de strategii cu privire la viitoarele direcţii de susţinere şi dezvoltare ale mediului de afaceri românesc.
Anul acesta, situația economică este marcată de pandemia Covid, 98,23% dintre decidenții IMM-urilor apreciind ca activitatea le-a fost afectata de actuala criza, de-a lungul anului lovindu-se de dificultăți precum: incertitudinile evoluțiilor viitoare (semnalată în 55,69% din IMM-uri), scăderea cererii interne (52,42%), suspendarea temporară a activității datorată situației Covid-19 (49,03%), pregătirea şi menţinerea personalului (47,09%), birocraţia (43,70%).
Ca răspuns la provocările acestui an, cei mai mulți întreprinzătorii au apelat la următoarele măsuri: șomaj tehnic pentru salariați (în 33,90% dintre firme), amânări la plata impozitelor (21,79%), amânări la plata altor taxe către buget (19,73%).
Un alt aspect evidențiat în această lucrare este creșterea gradului de digitalizare în rândul IMM-urilor din România. Principalele elemente ale tehnologiei informatice utilizate în cadrul IMM-urilor din România sunt computerul (89,83%), internetul (88,14%), aplicaţiile de e-mail (88,14%), site-ul propriu al firmei (34,62%), realizarea de tranzacţii on-line (7,51%) folosirea unei reţele intranet (50,61%) social media (43,10%) şi inteligența artificială (0,97%).
Carta cuprinde prezentarea ultimelor evoluţii economico-sociale, aşa cum sunt percepute de către întreprinzătorii din România în anul 2020.

LASĂ UN COMENTARIU

Please enter your comment!
Please enter your name here

18 − eighteen =